fredag 31. juli 2015

Et vakkert lite hus !

Flere skatter har kommet opp på en plass i huset som stadig er i forandring....nemlig under trappen ! Finner aldri helt ut av det på denne plassen i huset dessverre....og slik det ser ut ser heller ikke ut til å bli permanent...for her står skatter som venter på å fylle vårt lille vakre hus i hagen :) Ja jeg sier VAKRE jeg nå, for det har det virkelig blitt og huset er blitt mye ,mye finere enn jeg hadde drømt da vi startet.
Den gamle skjønne plansjen er fra Danmark og er kjøpt hos en av mine favoritt loppiser, Sigges Univers. Der finner man alltid noe fint og denne gangen ble et vakkert fat og denne plansjen med. Hadde vi hatt plass hadde jeg tatt med både en gammel tallerkenhylle i nydelig patinert lys turkis.....SUKK og atter SUKK og et lys blå skap......meeeeeen det hadde vi altså ikke plass til og vurderer som sagt å ha med henger neste gang :)
Det som er så fint er at plansjene ofte har en vakker bakside også som denne , og da kan man bytte på etter stemning og farge:) Den gamle knaggrekken er et funn jeg har jaktet på i en lang stund og fant den hos en loppis på landet. Lå gjemt innimellom litt annet "skrot" og skal si jeg ble glad når jeg fant den :)))

Alle disse tingene finner nok med tiden veien ut til orangeriet vårt....åh !som jeg gleder meg til å innrede der inne. I disse dager er altså alle vinduene kommet på og det er da utrykket endelig kommer frem synes jeg. Jeg kan med glede fortelle at det ble enda finere enn jeg hadde sett for meg...og er bare SÅ veldig fornøyd:)
Vinduene foran er ulike fra vinduene på siden og det gjør huset litt spennende synes jeg. Tenk at vi var så heldige å finne alle disse vinduene ! Ja det er bare en FRYD:)
I helgen skal jeg prøve meg på litt "sprosse snekring "til inngangsdøren her. Jeg har alltid ønsket meg en svensk dør men fant ingen til dette prosjektet. Så da ønsker jeg å lage min egen variant. Dere får selvfølgelig bli med på den prosessen:)
 Så her er det lille vakre huset vårt.....kan ikke vente til å gjøre det fint både utvendig og innvendig:)
Innvendig er det som sagt meget høyt under taket og til jul kan vi faktisk ha et tre meter langt juletre her inne....noe vi faktisk går å små drømmer om allerede,hi,hi...:))) Gleder meg til å ta med dere alle "in side" når den dagen kommer:)

Fin helg alle sammen ! KLEM VIBEKE

3 kommentarer:

  1. Skjønner godt det kribler i både hode og fingre etter å begynne her - helledussan så nydelig det blir.Nå har jeg megaforventninger til sprossene du skal lage til døren...vet det kommer til å bli nydelig uansett :). Henger og Danmarkstur er musikk i mine ører..tror jeg må begynne tenke på vaksinering av hundene til neste ferie slik vi kan ta dem med!Drømmeferien!! Ser du har funnet mye fint,og det du ikke tok med ...turkis Tallerkenhylle????Dåååånte litt her ;)
    Toveklem :)

    God helg - kos deg med snekringen!

    SvarSlett
  2. LOVE, love, love...and the chart is beautiful!

    SvarSlett
  3. I want to visit this place. This location is just beautiful! You should check this ieee format example later.

    SvarSlett