onsdag 28. august 2013

Gamle SJARMERENDE ting..

Har tatt plass i vårt hus den siste tiden...ja vi hadde jo endel fra før av men nå har det altså blitt litt påfyll :)
Som dere ser har vi "reddet"gjenbruksskapet"vårt fra utsiden.. til innsiden nå...jeg tørr rett og slett ikke la det stå ute pga vær og vind. Så nå har det overtatt plassen til linskapet som har flyttet inn på kjøkkenet.Ikke feil bytte det ,trives kjempe godt med den nye ommøbleringen. Skapet har fått pryde alle mine gamle ting i brunt og grønt...Ser dere det skjønne grønne skrinet foran her? Det er et franskt gammelt pengeskrin. Kjøpte hos Sjouke og har leeeenge ønsket meg det...og jammen sto det ikke å ventet på meg når jeg var på neste visitt i hennes sjarmerende nydelige lille butikk. Var vel meningen at det skulle hjem til oss da:)
Gal etter grønn som jeg er ,er det ikke rart jeg falt for dette skjønne herlige grønne skrin...også går jo tankene da.."hva slags butikk var det som hadde et slikt skrin tro" ser for meg ulike miljøer det kunne vært i ..morro å undre seg litt ikke sant?




Et annet lite skrin som jeg har lagt min ELSK på er dette lille sukkertøy skrinet fra Nederland....
"Helledussen" var vel det første ordet som jeg fikk fram når jeg fant det....Både fargene og motivet er jo bare så vakkert og når Sjouke kunne fortelle at det ble brukt til å ha sukkertøy i ...ja da ble det ENDA søtere,hi,hi..
Har nok vært noen spente små barnehender som har fått plukket seg ett og annet lite sukkertøy fra denne vil jeg tro :)
Siden vi nå er inne på GRØNT ,ble det jo litt andre ting i denne herlige fargen i helgen som dette gamle søte fatet.
 Skikkelig svak for både dekor og fargenyanser som dette jeg......
Ja det var dagens lille "skattekikk" og flere skal det bli.....for det ble mere vettu ho,ho..
MEN nå må denne damen bruke tiden sin godt,maling står på planen i dag .Her er det fullt opp med bestillinger av malerier til de bitte små og til damer i sin beste alder :)))
Kjære alle sammen TAKK for alle koslige tilbakemeldinger,dere er så gode med meg!
                 KLEM VIBEKE

9 kommentarer:

  1. så mange flotte ting :) skapet er jo nydelig :)

    SvarSlett
  2. wunderschöne dekoration und farben!!! alles liebe, angie

    SvarSlett
  3. Utrolig mange flotte skatter du har fylt opp med:)
    Det gamle grønne skrinet var nydelig:)
    Herlig inspirasjon som alltid:)
    Ha en god kveld vennen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  4. Så fint du har pyntet i skapet ditt! Og den nye boksen var jo bare helt skjønn!! Nyt de fine sensommerdagene:-) Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Ååååå ❤
    Du altså..... Din skattejente!!!
    Likte jo selvfølgelig sukkertøyskrinet.... Og fatet og stylingen og ja.... ALT!
    Håper du har hatt en riktig så kreativ dag kjære❤❤❤


    Suss på naien.... ( nesen på skikkelig bergensk) ❤

    SvarSlett
  6. Vibeke!
    Beautiful photos and green treasures!!
    And I love your crocheted blankets!!
    Have a nice day
    Jarka

    SvarSlett
  7. Hei kjære Vibeke.
    ÅÅ så nydelig vakre bilder vennen
    Og så fine ting da. Jeg smelter helt her jeg sitter på mitt lille kontor.
    Var på tide å kommentere igjen nå ...
    Jeg har hatt en travel tid.

    Håper du har det fint vennen.
    Masse klemme Margareth

    SvarSlett
  8. Your home is simply stunning Vibeke. whenever i need inspiration i pop over.
    you have such an eye for pure beauty.
    rita

    SvarSlett
  9. Åh, elsker skrinet, fargene og alle de fine detaljene :-)

    SvarSlett