mandag 1. juli 2013

Rabarbra og jordbærsaft

 Så er sommerens mest forfriskende drikk kommet i hus. Sammen med svigermor har jeg vært med på min første safting,og vi lagde rabarbra og jordbær saft. På en ferietur til Danmark for noen  år siden fikk vi nemlig smaken på dette,så i år ville vi prøve selv. Resultatet ble en forfriskende drikk i den skjønneste rødfarge. Det ligger mye tid bak en slik drikk synes jeg, men gøy å få være med svigermor som er den kunnskapsrike når det gjelder dette. Den gamle saftkokeren gjorde fortsatt nytten sin den :)




 Et ferdig blandet glass med den skjønneste smak og farge!
 Flere nye røde innslag har inntatt kjøkkenet,mine franske gamle bokser står nå på hyllen...

 synes de er bare så SØTE! Jordbærpavlova har vi også kost oss med i dag...ikke helt perfekt ble den, men smaken kunne man ikke klage på:)))





 Søt og god ukestart alle sammen! Klem Vibeke

7 kommentarer:

  1. Herligalondon .......du er ikke sann!!!!
    DE bildene.....og DEN kaken......
    Sukk og atter sukk.....skulle så gjerne kommet innom på smak av alt!
    Så fin dag dere har hatt i dag da min venn.....og 24 år.....wow.....så flott!!!
    Her er det " bare" 15 år.....hi,hi så lenge det varer da.....ho,ho i dag kunne jeg kverket han altså.....ho,ho.....
    Pytt,pytt,tålmodigheten min er såååå liten for tiden at jeg tror jeg må bytte navn til slemmeCamilla.....før var jeg snilleCamilla.....hi,hi.

    Helt nydelig vakkert hos deg.....dåne egentlig!
    Ha en flott kveld fortsatt og ta et stort stykke kake bare for meg takk...gjerne til frokost!

    Vi knottes søte jordbærblomsten:)))

    SvarSlett
  2. Det så bare utrolig godt ut:)
    Og for noen helt utrolig skjønne bilder som alltid:)
    Masse herlig inspirasjon:)
    Sov godt vennen
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. I eat strawberries three or four times a week. I am happy to share that our garden is providing plenty of strawberries to satisfy me. I enjoyed my visit to your lovely blog. Hugs

    SvarSlett
  4. For noen vakre bilder du tar, jeg er bergtatt 😉 saften så kjempegod ut !!!
    God sommer !

    SvarSlett
  5. Mmm, dette både ser og høres helt fantastisk ut! Jordbær og rabarbra må jo være en herlig kombinasjon!! Ser du har kjøpt ei flott plansje også! Kjempefin! Jeg kunne gjerne hatt plansjer på alle mine vegger, og det er vel ikke langt unna at jeg har det heller, når jeg ser meg rundt! Hehe!
    Håper du har en fin dag!! Klem,Randi.

    SvarSlett
  6. Fantastiske bilder, Vibeke!!
    Så koselig å lage saft sammen med svigermor. Både saft og kake så særdeles fristendes ut.

    Igjen, for noen flotte bilder du tar!!

    Ønsker deg en flott sommer!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  7. Åhh, nå la jeg merke til det flotte brettet ditt også!:) Har du laget det selv? Aldri sett noe lignende.

    SvarSlett