torsdag 15. mars 2012

JA til gjenbruk!!

I dag har jeg vært en tur hos "Skrot-Tor",å byttet ut noe jeg hadde liggende....hjem kom jeg altså med disse "skattene"(Hurrrayyyy!!!)

Har vært fasinert av engelsk porselen,siden jeg var en liten jente.....og den interessen bare vokser merker jeg...I dag fant jeg denne skålen og tallerken fra England.Fatet er et gammelt Figgjofat.

Synes blåfargene er bare helt nydelig,også er det så fint å blande det sammen med annet hvitt porselen...eller mot en litt sliten terakotta potte som dette.

De gamle kassene var jo også litt av et funn idag..den lille har det ligget patroner i og var hentet fra en militærleir i går:)Den skal nå få et nytt liv som blomstekasse eller som jeg egentlig så for meg til jul...med masse mose og mange levende lys (åååå!!tenk dere det da.....!)

Vet perleblomsten er mye med i bildene mine i det siste,men den er her jo bare en liten stund så da må vi nyte den...:)Ønsker alle en toppers torsdag!!Klemmer fra Vibeke

5 kommentarer:

  1. nydelig.. er så enig med deg... kjøper alle slike fat eg kommer over, ett her og ett der, så blir det den vakreste samling...
    klem magny

    SvarSlett
  2. HEI
    flotte bilder og nydelige tallerkener, eller tefat og asjett er det vel kanskje? ;-))
    liker også slike små funn.
    og alltid like kjekt med en kasse til - eller to...
    mvh TOVE

    SvarSlett
  3. Bare fortsette å ha med perleblomster på bildene dine du! :-) De passer fint inn i bildene du tar! For noen kupp du har gjort idag! Fatene og kassene kan jo brukes til så mye forskjellig. De fatene og blåfargen minner meg om min barndom med mormor og morfar! Gode minner og tenke tilbake på!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med kjempefine bruktfunn!! Nyyydelige fat, og det aller minste var jo bare helt fantastisk! Så fint det ble med løkplanter i trekassen:-) Ha en fortsatt fin kveld. Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Så lekkert å kombinere de fine porselensfatene med den grove terrakotta-krukken.... Og kassene var veldig fine - ser for meg dekorasjoner der ja!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett